Počet zobrazení stránky

středa 4. ledna 2023

Kniha Setkání v zahradách

Nevím, jestli si pamatujete na článek, který jsem tu publikoval 1.11.2017. Jmenoval se O nenapsané knize a zahradě plné sošek.

Byl to takový můj povzdech a zamyšlení o knihách, o jedné vysněné, ve kterou jsem tenkrát moc nevěřil. A ona přece jenom vznikla. Jmenuje se Setkání v zahradách - a je o zahradách, které jsem stihl navštívit, často po boku s  mojí manželkou Ivetou. Kniha vyšla 2.11.2022 - jak hezké by bylo zvolat: Do roka a do dne! Ale ne - to by nebylo přesné. Od mého původního zamyšlení to trvalo přesně 5 let a jeden den - ale moje velká touha se přeci jenom zhmotnila.


Kniha Setkání v zahradách představuje formou emotivních reportáží 50 objektů v Evropě i u nás - v Čechách. Jsou to zejména zahrady, ale i parky, arboreta a rozkvetlá města, která ve mě zanechaly pozoruhodnou stopu. Kniha je rozdělená do několika hlavních kapitol, přičemž každou z nich rozděluje velká fotografie zahradní sochy či sošky - a co je ještě důležitější, jeden moc hezký zahradnický citát.

Jednotlivé kapitoly o zahradách mají minimálně 4 strany, některé zahrady ale dostaly prostor mnohem větší. Každou kapitolu otevírá velká celostránková fotografie.


Při sestavování knihy jsme s panem nakladatelem dlouho ladili detaily jejího vzhledu. Typ a velikost písma, velikost a množství fotografií i celkový charakter knihy. Ve vztahu k fotografiím jsem preferoval trochu konzervativní přístup, nechtěl jsem, aby jedna fotka zasahovala do druhé, ani jiné formáty než obdélník či čtverec.

Myslím si, že publikace Setkání v zahradách je první českou knihou, kterí se věnuje zahradnickému cestování. Jednotlivé kapitoly jsou primárně samozřejmě věnované navštíveným místům, sekundárně ale nabízejí i mnoho tipů a inspirací pro zahradničení na vlastním dvorku.

Hlavním distributorem knihy Setkání v zahradách je KOSMAS.CZ, k dostání je i v mnoha kamenných obchodech a na internetu.  

Pro toho, kdo může, je pobídkou k cestování ve vlastní režii. Pro ostatní zahradnické nadšence je ideální příležitostí poznat a vychutnat si krásu rostlin a zahrad z tepla a pohodlí domova. Pokud se rozhodnete knihu přečíst, či ji dokonce vlastnit, přeji vám mnoho zahradnicko-cestovatelských vjemů.

Žádné komentáře:

Okomentovat