Počet zobrazení stránky

středa 18. září 2013

Soutěž o kalendář - díl druhý

Sledujte také náš druhý zahradnický blog - www.zahradniknacestach.blogspot.cz

Nedávno jsem slíbil, že na tomto místě budete moct z času na čas ještě pokoušet své štěstí a pokusit se vyhrát jeden ze dvou zahradnických kalendářů na příští rok. Pozornější návštěvníci tohoto blogu už ví, že pro příští rok jsme vydali nástěnný kalendář Růže 2014 a také kalendář stolní - nazvaný jednoduše, ale výstižně,  Zahrada 2014. Mám tu pro vás jednu soutěžnou otázku, a kdo ji zodpoví správně  jako první, dostane jeden z těchto kalendářů jako cenu za šikovnost. Při této příležitosti chci jenom poprosit výherce z prvního kola, aby dal příležitost získat výhru zase někomu jinému.

No a tady je soutěžní úkol:

Soutěžní otázka má jednoduché zadání.

Kdo ví, tuší, anebo si chce typnout, ať mi prosím napíše, jaká rostlina je na obrázku. Pro uznání správné odpovědi mi stačí rodový název, ať český, nebo latinský.

Jenom pro pořádek dodám, že se jedná o relativně známý rod, který můžeme znát i z naších květinových obchodů. Trochu jiný druh než je na obrázku, se u nás občas prodává jako rostlina hrnková, často zejména ve druhé polovině zimy a nejednou i kolem svátku MDŽ. Vyšlechtěné odrůdy ale mají květy mnohem větší, a také v různých barvách. Jako hrnková květina obvykle slouží na krátkodobou dekoraci, ale při troše štěstí se dá pěstovat i více let.

Rostlina na obrázku je sice také kříženec, ale pochází z druhu, který roste planě v nejižnějších oblastech Chile a Argentiny, často v chudých kamenitých půdách v horských oblastech. Nakonec i tato fotografie pochází ze skalničkové sbírky, konkrétně z alpinkového skleníku jedné skvělé anglické zahrady.
Zapojte svou zahradnickou fantazii a zkuste si vzpomenout, kterou rostlinu vám tato fotografie připomíná. Myslím, že ji můžete poznat.

No teď si jenom připomeňme, že můžete vyhrát buď nástěnný kalendář Růže 2014, který vypadá uvnitř takto:

Nebo si v případě výhry můžete vybrat radši stolní kalendář Zahrada 2014, který vypadá takto:

Těším se na vaše odpovědi s velkou vírou ve vaše zahradnické znalosti.

7 komentářů:

  1. Kalendáře vypadají nádherně. Není to orchidej?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Amelie, děkuji za pochvalu kalendářů. Orchidej na obrázku není, ale i tak děkuji za odvahu.

      Vymazat
  2. Pavle, taky zkusím štěstí, odborný název neznám, ale připomíná mi to pantoflíček .... Marki

    OdpovědětVymazat
  3. Hurá Marki, máte pravdu - je to pantoflíček, neboli Calceolaria (uniflora). Takže kromě gratulace za Vámi posílám prosbu, abyste si vybrala výhru - který kalendář si přejete poslat. A také mi prosím do meilu pošlete adresu, už jsem ji sice od Vás kdysi dostal, ale takto to bude jistější. Ještě jednou díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hurááááá, hurááááá, hurááááá ........ Pavle, mám radost velikou ..... do toho kalendáře s růžemi jsem se zamilovala do prvního okamžiku, co jsem ho u vás na blogu uviděla .... takže má volba je víc než jasná .... jsem moc ráda, že se na mě usmálo štěstí a budu mít i příští rok na zdi kalendář s vašimi krásnými fotkami .... Marki

      PS: Adresu obratem posílám ..... děkuju !!!!!

      Vymazat
  4. Dobrý den, já jako obvykle ;)) Musím ale obdivovat tu fialovou růži na obrázku, takovou jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  5. Pavle, i když jsem přišla takzvaně s křížkem po funuse, stouplo mi sebevědomí. Aniž bych četla komentáře, tipla jsem si pantoflíček. ;-) Je to moc pěkná zajímavá kytka, a tvoje kalendáře, zvlášť ten s růžemi, jsou krásné! Růže jsou moje nejoblíbenější zahradní květiny. :-) Hanka

    OdpovědětVymazat